Wednesday, May 8, 2013

Alexandrina - interviu timpul.md


Alexandrina a sustinut un concert in Chisinau la inceputul anului, timp in care a participat la emisiunea "Sare si piper" si a sustinut numeroase interviuri. Pentru a citi articolul in original click aici.


- Cum a început cariera ta de interpretă?
- Am compus și-am cântat la pian de când eram mică, dar erau lucrări copilăroase. Am făcut școala de muzică, trei ani de pian, iar la 12 ani l-am abandonat, deși pe termen limitat. Primele piese care au ajuns în albumul de lansare „Om de lut” au fost scrise când aveam 20 de ani și eram studentă la Facultatea de Arte. Rolul de mamă m-a inspirat foarte mult, a fost ca un imbold și așa am început să scriu piese mai serioase.
- Tatăl tău este pictor, iar mama este doctor în științe. Care a fost atitudinea lor referitor la tendințele tale artistice?
- Mama, deși filolog, este și ea o fire artistică, cânta foarte frumos și era mereu în centrul atenției. Respectiv, eu nu am avut încotro… Până și fiica mea, Valentina, la 12 ani a învățat deja să cânte la violoncel, pian, harpă, a fost și solistă în cor, a învățat să sculpteze și să picteze. Am încercat să-i ofer șansa să cunoască cât mai multe, astfel încât atunci când va crește mare să-i fie simplu să decidă ce vrea să facă.
- Cum reușești să fii interpretă, pictoriță, mamă și soție în același timp?
- Mai puțin soție, am divorțat. În rest, depinde de ceea ce vrei să faci și cât timp vrei să aloci fiecărei ocupații. Cu cât mai multe ai de făcut, cu atât mai bine te concentrezi și altfel le reușești pe toate.
- În muzică te-a inspirat nașterea Valentinei. Care ți-e muza în pictură?
- Îmi plac portretele, chipurile de femei, îmi plac ochii, care, precum se știe, sunt oglinda sufletului. Oricum, femeia este laitmotivul picturilor mele.
- Cum ai ajuns să te filmezi în „Trois femmes de Moldavie”?
- Paul Cuzuiuc, un prieten de-al meu, care pe atunci era student la Facultatea de Regie, la Viena, mi-a propus să fiu una din cele trei propagandiste din acel documentar. Paul a făcut filmul pentru facultate.
- De ce ai plecat din Moldova? Publicul de acasă nu este la fel de receptiv ca cel din România?
- În urma realizării acestui film, mi s-a oferit șansa să plec, iar eu am folosit-o. Iar publicul nu poate fi comparat, căci până acum n-am avut niciun concert în Moldova.
- Primul tău concert aici a fost anunțat cu o zi înainte de eveniment. Presupun că ai avut alte planuri pentru vizita ta la Chișinău…
- Da, de fapt am venit aici ca să filmez două clipuri, pentru piesele „Pijamale reci” și „Te iubesc”. Sunt piesele care vor intra pe al doilea album, pe care trebuia să-l lansez în octombrie 2012, dar n-am reușit. Deocamdată, mai am de lucru, căci orchestrația o fac tot eu și asta necesită mult timp, dar am puțină experiență. Prefer să fac albumul acesta singură pentru ca rezultatul să fie mai sincer, mai adevărat și mai aproape de mine.
- Clipurile tale sunt vestite prin originalitate și culoare. Care este istoria celor două clipuri?
- Am filmat cu familia mea, cu fostul meu soț, Nicolae Pundev, cumnata mea, Olga Pundeva și prietenul ei, Oleg Grinco. Valentina, fiica noastră, a filmat making-offul. Deci vor fi niște clipuri făcute în familie.
- Așteptăm cu nerăbdare lansarea!

Pana atunci sa re-admiram videoclipul piesei Orasul Umbre:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...