Monday, August 15, 2011

Interviu Business Woman


In 2009 Alexandrina a acordat un interviu revistei Business Woman, in care vorbeste despre dragostea pentru arta, procesul creativ, emotiile inaintea concertului si vieti anterioare.
Voi expune aici doar un mic fragment din articol.

I:Pendulezi intre mai multe arte. Care a fost ordinea in care le-ai descoperit si in care le-ai dezvoltat? Care simti ca este acum cea care te expune cel mai bine?
R: Muzica si pictura se intrepatrund perfect. Am crescut intr-o familie de artisti, tatal meu este pictor, mama, desi era lector universitar si scria dictionare, canta frumos, facea si teatru. Si muzica si pictura au venit natural, sunt sigura ca m-am nascut cu ele. Am absolvit Academia de Muzica, Teatru si Arte Plastice din Chisinau.

I:Din punct de vedere al stilului in care pictezi sau canti, te apropii de ceea ce faceau parintii tai?
R: Sunt ecoul parintilor mei. Numai ca acum 30 ani erau alte vremuri si alte valori. Eu sunt o parte din ei, dar viziunea si exprimarea tin de sufletul meu. Muzica si pictura ma fac sa ma apropii de mine, sa fiu eu.

I: E putin paradoxal faptul ca traim intr-o perioada in care sunt incurajate destul de mult non-valorile si aparentele in arta si in showbiz, in special, si tu incerci sa vii dintr-o zona opusa si ai foarte mult succes. Concertele tale sunt cu casa inchisa in cluburile in care canti. Cum iti explici paradoxul asta?
R: Dar nu e paradox. Mi se pare ceva firesc. Oamenii sunt fiinte sensibile. Arta si showbizu’ sunt doua lucruri total opuse. Zona din care vin tine de suflet, e o zona cu lumina si caldura. Lumea cred ca a obosit, s-a plictisit de prefacatoria din jur, de valorile false.

I:Ce se afla in spatele procesului creativ? Cum ajunge o piesa sa fie ceea ce noi ascultam la un concert de-al tau? A durat ceva pana am vazut primul album...
R: Procesul creativ este meditatie. Albumul l-am produs eu singura si a durat cat a durat. Am cautat oameni cu care sa ma inteleg din punct de vedere muzical, sa fim pe aceeasi unda. A fost o experienta frumoasa si bogata in detalii.

I: Cum prinde viata piesa? Incepe cu textul sau cu franturi de melodie?
R: De fiecare data e diferit, nu exista o formula. Sau vine muzica prima si apoi incerc sa caut imagini pe care le transpun in cuvinte, sau primele apar imaginile pe care le leg de muzica. Gandesc in imagini.

I: Ce se intampla in timpul unui concert pe care-l ai, in timpul unui spectacol, cum te simti tu pe dinauntru, sunt niste etape prin care treci?
R: De cate ori ies pe scena, sunt emotionata. Dar cu prima piesa emotiile devin mai transparente, pentru ca pleaca in public. E ca si primul pas, care-i mai greu. Dupa, inveti sa mergi, sa fugi si chiar sa zbori.

I: Ai spus ca-ti place sa calatoresti, ai un loc anume in care vrei sa ajungi?
R: Japonia si Polul Nord. Dar imi place orice colt al planetei, acolo unde cresc flori sau iarba verde, unde sunt copaci sau pasari care zboara de-asupra apei. Iubesc marea cu valuri sau fara si cerul cu nori sau cu stele. Cred ca am fost peste candva... sau sirena... Sau poate pasare... cine stie....

Pentru a citi intreg interviul click aici.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...